logo

 

Spad VII

           

Samolot SPAD VII został skonstruowany na początku 1916 roku przez inż. Louisa Becherau we francuskiej wytwórni lotniczej Société Anonyme pour l'Aviation et ses Dérivés (SPAD). Na samolotach latali polscy piloci jeszcze przed odzyskaniem niepodległości przez Polskę. Samoloty te zostały użyte w trakcie wojny polsko-bolszewickiej, oraz na frontach połudoniowo-wschodnim i wschodnim. Potem 6 samolotów SPAD VIIC1 z 19. eskadry skierowano do Wyższej Szkoły Pilotów na lotnisku Ławica w Poznaniu. Na samolocie tym latał m.in. por. pil. Ludomił Rayski – późniejszy dowódca lotnictwa polskiego.

Dane techniczne: silnik rzędowy w układzie V, Hispano-Suiza 8Ba lub 8Be o mocy 113-160 kW, chłodzony cieczą.

Wymiary: rozpiętość 7,82 m; rozpiętość dolnego płata 7,57 m; długość 6,08; powierzchnia nośna 17,85 m²; masa własna 545 kg; startowa 775 kg.

Osiągi: prędkość maksymalna 193 km/h, pułap 5500 m zasięg 350 km.


  Model-półmakieta samolotu w skali 1 : 8, nadaje się dla średnio zaawansowanych; przeznaczony do lotów rekreacyjnych, a także do walk powietrznych. Do napędu może być zastosowany silnik od 4 do 6 cm³ lub elektryczny np. Redox 1200/1100. Model samolotu Spad jest konstrukcją całolaminatową.

klik
klik
klik
klik
klik
klik
klik
klik
klik
klik











  • Film z lotów

  • Instrukcja

    Dane techniczne: skala 1 : 8,
    rozpiętość 97,5 cm, 
    długość 74 cm,
    waga złożonego modelu około 1300g w zależności od zastosowanego napędu.
    Waga poszczególnych elementów zestawu:
    kadłub ok 140g
    skrzydło górne ok 182 g
    skrzydło dolne ok 160 g
    statecznik 20 g
    powierzchnia nośna 30,5 dm²
    silnik od 4 cm³ do 6 cm³ lub lektryczny np. Redox 1200/1100.

    MODEL NIE WYMAGA MALOWANIA !


    Zestaw zawiera: kadłub laminatowy, skrzydła laminatowe z ruchomymi lotkami (nowość-nie potrzeba montować zawiasów !), statecznik poziomy balsowy, stateczniki pionowe balsowe, oszklenie kabiny, półkę pod serwa, wręgę silnika, naklejki ozdobne. Zestaw można zamawiać telefonicznie lub e-mailem  


    klik
    klik
    klik
    klik
    klik
    klik